Kerst zonder extra kilo's

Het lijkt onhaalbaar maar het kan echt. 

 

Als jij de gastvrouw bent kun je het volgende doen.

* Jij bepaald wat er op tafel komt. Dat is natuurlijk het makkelijkste uitgangspunt. Als je niet wilt aankomen tijdens deze dagen kun je altijd de focus houden op gezond. Gezond is echt niet minder lekker.

* Beperk het aantal gangen tot maximaal 3

* Pas op met alcohol. het is echt niet verboden maar drink een wijntje niet voor de dorst maar om van te genieten. Neem voor de dorst een calorie arm drankje. dat scheelt al snel heel veel.

* Blijf in je regelmaat 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.

* Plan gezellig een wandeling, ga een actief spelletje doen of loop wat vaker naar de keuken. Blijf vooral in beweging.

* Stel jezelf de vraag is dit het echt waard? Hiermee bedoel ik dat je nadenkt over de gevolgen. Als je iets echt super lekker vind moet je het eten en er vooral niet schuldig over voelen maar bedenk wel dat als je aangekomen bent of het het dan wel het allerlekkerste was anders krijg je spijt.

* Nog een vraag aan jezelf, wat is er gezellig, het eten of het samen zijn?

 

Als je als gastvrouw deze tips ter harte neemt zal zelfs de visite je dankbaar zijn.

 

Volgende week meer over de tips als gast.

 

Alvast fijne feestdagen.